beg

beg

Thursday, June 16, 2011

Seth Tan....hebat sgt ke die tu!!!



salam u olls....

hermmm...petang ni tadi...tamat sudah citer Nora Elena dengan ending yg agak sama dengan cerita2 yang lain...hidup bahagia hingga akhir hayat....ok la tu...itu la yg kiter nak dalam sesebuah umah tangga...ye x?.Masalahnye sekarang adalah...sana sini orang bercerita mengenai keromantikannye dan tahap kesabaran Seth Tan yang tinggi tu dan yang menjadi persoalan sekarang ini...wujud kah lelaki seperti Seth Tan itu di alam realiti ini...mungkin ader...tapi sorang due je lah.Kalo lah ramai lelaki seperti Seth Tan tu alangkah aman damainya dunia ni..

Drama Nora Elena ni adaptasi dari sebuah novel...ceritanya best...banyak nilai2 murni yang ader dlm cerita ni antara nya:

1) jgn tuduh melulu atau cepat percaya dengan cerita orang lain tanpa siasat dulu..contohnya..watak Eid...yang tanpa usul periksa menuduh Nora mempunyai hubungan sulit ngan Seth Tan...bila Nora dah terima seth dan waktu tu baru eid tahu kisah sebenar...kan dah melopong...frust tertonggeng tonggeng...

2)terima je lah jodoh seadanya...kalo dah itu jodoh yang tertulis utk kita...cuba lah terima seadanya...kerana orang yang paling kiter benci itu tak mustahil satu hari nanti jadi orang yang paling kita cintai...

3)orang yang bersabar akan menemui kemenangan dan kebahagiaan...watak Seth...seorang suami yang terlalu sabar dengan karenah Nora yang tidak mencintai dirinya pada awal perkahwinan...berkat kesabaran nya itu akhirnya membuatkan dirinya di cintai oleh Nora sehingga ke akhir hayat Nora..

4) sentiasa berusaha memperbaiki diri...ye lah dalam kehidupan seharian kita sebagai manusia pasti kita akan melakukan kesilapan....begitu jugak ngan Seth Tan..die pun manusia biasa gak..ader buat silap...x salah Seth mencuba untuk memperbaiki dirinya..

5) terima ketentuan takdir dengan hati yang terbuka....ermmm...bab ni kdg2 payah nak cakap..sbb bukan semua orang leh terima konsep kita tiada jodoh ni..contoh mcm Yvonne...die x boleh terima hakikat yang Seth tu bukan jodoh die...so..mula la buat macam2...sampai dapat penyakit kemurungan..last2 kena pakai unifom putih tangan ikat belakang...huhuhuhu.

kalo nak ikutkan banyak jugak lagi nilai2 murni yang ader dalam citer ni...x larat nak huraikan la pulak...ini hanya sebahagian je lah...ape ape pun hero dalam citer ni adalah Seth Tan...memang sesuai tauuu...i olls suker...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...